ماشین های CNC خارجی هستند:

دستگاه های خارجی عرضه شده در داخل را نیز می توان به چندین گروه طبقه بندی کرد. برخی از این دستگاه ها ساخت کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی هستند. طبعاً سطح کیفی این دستگاه ها و قیمتشان بالاست و مهمترین چالش داشتن چنین دستگاه هایی، تامین قطعات یدکی خاص آنها مانند کنترلر می باشد.

گروه دیگر ماشین های CNC، ماشین های ساخت آسیای میانه هستند. شاید به طور کلی بتوان گفت این نوع از دستگاه ها دوام خوبی دارند اما این ضرورتا به مفهوم برخورداری از کیفیت طراحی و ساخت بالا نمی باشد.

دسته سوم ماشین های سی ان سی آسیای شرقی به جز چین هستند:

گروه سوم ماشین های CNC متعلق به آسیای شرقی به جز چین یعنی دستگاه های ساخت تایوان، کره جنوبی و … هستند. این دستگاه ها نیز معمولاً دارای کیفیت بالایی هستند و در شرایط خاص، امکان بیشتری برای تامین قطعاتشان وجود دارند.

دسته چهارم ماشین های سی ان سی چین هستند:

گروه آخر نیز دستگاه های سی ان سی چینی هستند. ماشین های CNC چینی سطوح کیفی متفاوتی دارند و می توانند از پایین ترین تا بالاترین سطح کیفی را داشته باشند. معمولاً دستگاه های سی ان سی با کیفیتی که در چین تولید می شوند تفاوت قیمتی فاحشی با دستگاه های مشابه اروپایی آمریکای شمالی و ژاپنی ندارند، اما دستگاه های CNC سطوح کیفی پائین و متوسط در ابعاد یکسان دارای قیمتهایی به مراتب پائین تر از دستگاه های مشابه اروپایی و آمریکایی هستند. بسیاری از کسانی که متقاضی خرید دستگاه های CNC هستند نیاز به دستگاه های با قابلیت بسیار بالا ندارند و در بسیاری از مواقع دستگاه های چینی ارزان قیمت نیز کار مورد نظر آنها را به خوبی انجام می دهد. در واقع تیراژ تولید دقت و پیچیدگی طرح های برش و تراش عمده ترین پارامترهای تعیین کننده ی نوع ماشین هستند که خریدار باید به آنها توجه کند.

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد، نام کشور سازنده اهمیت زیادی ندارد و بیش از توجه به کشور سازنده باید به تیراژ مورد نظر و کاری که از دستگاه می خواهید توجه کنید.

دسته ها: اخبار --نویسنده : || سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲